Premium Sanal Sunucular M2 SSD Stoklarla Sınırlıdır.
Müşteri Paneli

SMTP Sorun Giderme - SMTP Nedir?

SMTP Sorun Giderme - SMTP Nedir?

SMTP nedir?

Basit Posta Aktarım Protokolü (SMTP) e-posta sunucularını tekabül arasındaki iletim e-posta için kullanılan bir iletişim protokolüdür. SMTP, Mac Mail, Outlook, Thunderbird gibi bir e-posta istemcisi veya Gmail veya Windows Live gibi web istemcileri kullanarak bir e-posta sunucusuna mesaj gönderebilir. SMTP başlangıçta bir e-posta taşıma ve dağıtım sistemi olarak tasarlanmış olsa da, daha sonra hem Posta Ofisi Protokolü (POP) hem de İnternet İleti Erişim Protokolü (IMAP) tarafından kullanılmakta olan e-posta gönderme protokollerini kapsamıştır . Yukarıda belirtilen e-posta istemcileri, bir e-posta sunucusundan e-posta almak için bu protokolleri kullanır. Bu sistem başarısız olduğunda, SMTP hatalarını tanımlama ve çözme araçları sağlar.

SMTP Nasıl Çalışır?

Bir e-posta gönderildiğinde, e-posta istemcisi, e-posta hesabıyla ilişkili kullanıcı adı ve şifreyi sağlayarak e-posta sunucusunda kimliğini doğrulayacaktır. Kimlik bilgileri geçerliyse, kullanıcının e-postası onaylanır, analiz edilir ve alıcıların hedefine iletilir. Kimlik doğrulama başarısız olursa, bir SMTP hata mesajı oluşturulur ve sunucuda ve genellikle istemcinin e-posta yazılımında kaydedilir.

SMTP Kesilirse Ne Olur?

Hepimiz e-posta ile ilgili sorunlar yaşadık. Bu gerçekleştiğinde, yalnızca e-posta iletilmez, aynı zamanda bir hata mesajı gönderilir ve hem gönderen hem de alan e-posta sunucularında bir log girişi oluşturulur. Log girişi önemli miktarda bilgi içerir. Bu log girişlerinin bir kısmına durum kodu denir.

SMTP Durum Kodları

Durum kodu, gönderilen veya alınan her e-posta mesajına eklenen, mesajla ne yapıldığını belirten, SMTP tarafından sağlanan sayısal bir atamadır. Arızanın neden oluştuğu ve sorunu gidermek için neyin gerekli olduğu hakkında gerekli bilgileri toplamak için bu numaraya başvurabiliriz. Bu kodu gözden geçirdiğimizde, e-postanın neden gönderilemediğini belirlemek için durum kodunun bilgilerini kullanabiliriz.

SMTP Yanıt Kodları

Genel yanıt kodunda listelenen ilk sayı, sunucunun yanıtının iyi mi, kötü mü yoksa eksik mi olduğunu belirtir. Genel yanıt kodu numaraları birden yediye kadar değişir ve bir e-posta hatası olduğunda ortaya çıkan tüm sorunları kapsar. Bu kodlar her zaman sunucu günlüklerinde görülür. Bu hata mesajları, çevrimiçi olarak kolayca bulunabilen ve aşağıda referans verilen geniş anlamlar içerir.

SMTP Geri dönüş kodları hakkında wikipedia kaynağı : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_SMTP_server_return_codes

SMTP Sorun Giderme


Bir e-posta hatası oluştuğunda atılan adımlar aşağıdadır. Bu adımlar her durumda neredeyse aynıdır. Bunun tek istisnası, sorunun sistem yöneticisi tarafından görülebilmesidir.

Bilgi toplamak

İlk adımımız bilgi toplamaktır. Bu temel soruları yanıtlayarak başlıyoruz.

İnternete bağlı mıyım?
E-posta istemcisi hesap ayarlarım doğru mu?
Antivirüs yazılımım etkin mi? Bu, e-postaların gönderilmesini engelleyebilir.
Güvenlik duvarım çalışıyor mu? Bu, e-postaların gönderilmesini engelleyebilir.
Posta kutumda herhangi bir şüpheli e-posta mesajı gördüm mü?
E-posta gönderirken veya alırken sorun mu var? Ya da her ikisi de?
Etkilenen tek bir hesap mı yoksa birden çok hesap mı?
Sorun yaşayan e-posta adresleri nedir? Birden fazla ise alan adı.
Oluşan herhangi bir geri dönme veya hata mesajı var mı?
Etki alanı için DNS yakın zamanda değiştirildi mi?
Web posta hesabıma bağlanıp e-posta gönderebilir / alabilir miyim?
Hangi e-posta istemcisini kullanıyorsunuz?
Bu soruların yanıtları, yöneticilerimizin hatanın hızlı bir şekilde nereden kaynaklandığını anlamasına olanak tanır.

DNS Kayıtlarını Sorgulama

Dns kayıtlarını sorgulamak için intodns kullanabiliriz. Intodns'e giriş yaptıktan sonra domaininizi yazın ve dns lookup yapın sonrasında eğer herhangi bir hata alıyorsanız dns bazlı bir sorun olabilir. NS'lerinizin ve özellikle MX kayıtlarının doğru olduğundan emin olun.

E-posta Arayüzünü Kullanma

 Etki alanımıza eklenen web posta istemcisini kullanarak da çalışan bir bağlantıyı doğrulayabiliriz. Https://siteisminiz:2096/ adresini ziyaret edersek , cPanel bize web posta giriş ekranını gösterecektir. Web postasına giriş yaptıktan sonra, çalışan ikincil bir e-posta adresine bir test e-postası gönderin. E-posta başarıyla gönderilir ve alınırsa, giden posta sunucusunun sorunsuz çalıştığını görebiliriz. Şimdi, e-postayı ikincil e-posta adresinden yanıtlayın. E-postayı web posta arayüzünde alırsak, gelen e-posta sunucusu da çalışıyor demektir. Bu bize sorunun sunucumuzda olmadığını söyler.

Ayrıca sunucunuzda göremediğiniz bir SMTP kısıtlaması varsa WHM panel üzerinden kısıtlamayı kaldırabilirsiniz.
Posta kuyruğunda takılmalar varsa bundan dolayı mail trafiğiniz engelleniyor olabilir, mail kuyruğunuzu whmden temizleyin.
DNS veya Sunucu üzerinde herhangi bir problem göremediyseniz ip adresiniz blacklist'e alınmış olabilir. Bu tarz durumlarda kurumsal e-posta hizmeti almanızı öneririz.

Sorunu çözemez iseniz destek talebi açarak bizden yardım alabilirsiniz.



Kaydol Müşteri Paneli
Whatsapp Satış Öncesi Destek Kurumsal Çağrı Merkezi
Top